هـمیارمهدے

عجل الله تعالی فرجه الشریف

هـمیارمهدے

عجل الله تعالی فرجه الشریف

کشتی نجات

کمیل | شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

حضرت نوح(ع) موقعی که به اذن خدا کشتی می ساخت خیلی ها ایشون رو مسخره کردند ولی نوح کارشو محکم پیش برد و در حین کار هم مردم رو از روزهای طوفانی خبر می داد . روز های طوفانی و وحشت ناک رسید ، آب همه جا رو فرا گرفت کشتی به راه افتاد و نوح در لحظه های اخر هم داشت قومش رو نجات می داد و دستشو دراز کرد که پسرش رو نجات بده ولی پسرش نسبت تعصبی که داشت اعتنایی به پدرش نکرد و غرق شد.

حسین (ع) هم وقتی از مکه راهی کربلا شد فقط و فقط برای نجات یزید و یزیدیان می رفت(امر به معروف و نهی از منکر) و تنها چاره آخر مقابله و جنگ بود 

حسین (ع) طبق حدیث معروف چراغ هدایت و کشتی نجات است(1). می رفت که تاریکی های یزید رو روشن کنه تا حقایق رو ببیند می رفت که یزید رو دریای مواج فساد نجات بده

ولی یزید  مصداق ایه شریفه : خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عظِیمٌ (2)  

(خدا بر دل‏ها و شنوایى‏شان مهر نهاده و بر چشمانشان پرده‏اى است و آنها را عذابى بزرگ است) 

وقتی تعداد نفرات حسین (ع) بزور سه رقمی می شد که با حالت تمسخر طعنه می زدند که چجور در مقابل چند هزار لشکر یزید خواهی ایستاد و..

ولی خدا در آیه شریفه فرموده : کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرینَ (3)

( چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند!» و خداوند، با صابران و استقامت‌کنندگان) است.

ولی همین آیه برای حسین (ع) و همراهانش بس بود از اون همه لشکر فاسد و حرامزاده فقط جناب حُر ریاحی دست حسین (ع) رو گرفت و تا قیام قیامت سربلند شد.

از یک بُعد اگه نگاه کنیم حسین بن علی (ع) شکست خورده جنگ بود ولی ابعاد دیگه این رو نمیگه ، حسین هنوزم که هنوزه زنده تاریخ است و باز هم کشتی نجات است و چراغ هدایت . 

راستی از لشکر چند هزاری یزید خبری هست؟؟؟  قبر یزید کجاست ؟؟ از لشکر در حال نابودی داعش خبری هست ؟؟!!


(1) عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج ‏1، ص 59 – 64،

(2) آیه 7 سوره بقره

(3)آیه 249  سوره بقره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.