هـمیارمهدے

عجل الله تعالی فرجه الشریف

هـمیارمهدے

عجل الله تعالی فرجه الشریف

شهید شماره 10

کمیل | جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۲۱ ب.ظ | ۱۰ نظر

00154


خاطره اول : اینها معلمان اخلاق من هستند

دو تا برادر بودند که به ظاهر هیأتی نبودند و به قول بعضی ها آن تیپی ..!! این دو شیفته سید شده بودند و به خاطر دوستی با سید وارد هیأت شدند. یک روز مادر اینها شک می کند که چرا شبها دیر به خانه می آیند؟! یک شب دنبال آنها راه می افتد، می بیند پسرانش رفتند داخل یک زیرزمین!

 این خانم هم پشت در می نشیند و گوش می دهد متوجه می شود از زیرزمین صدای مداحی می آید. بعد از اتمام مراسم مادر متوجه می شود فرزندانش مشغول نماز شده اند؛ با دیدن این صحنه مادر هم تحت تاثیر قرار می گیرد و او هم به این راه کشیده می شود. 

خود سید بعدها تعریف کرد که این دو تا برادر یک شب آمدند گفتند: سید! مادرمان می خواهد شما را ببیند. رفتم دیدم خانمی است چادری؛ گفت: آقا سید شما من را که نماز نمی خواندم،نمازخوان کردید! چادر به سر نمی کردم، چادری کردید! ما هر چه داریم! از شما داریم. این خانم بعدها تعریف کرد که سید به من گفت: من هر چه دارم از این فرزندان شما دارم! اینها معلم اخلاق من هستند!


خاطره دوم : شیوه جذب جوانان 

شیوه خاصی در جذب جوانان داشت گاهی حتی خود من هم به سّید می گفتم: اینها کی هستند می آوری هیأت؟ به یکی می گویی بیا امشب تو ساقی باش. به یکی می گویی این پرچم را به دیوار بزن و.. ول کن بابا..!


می گفت: نه ! کسی که در این راه اهل بیت(ع) هست که مشکلی ندارد ، اما کسی که در این راه نیست ، اگر بیاید توی مجلس اهل بیت(ع) و یک گوشه بنشیند و شما به او بها ندهید می رود و دیگر هم بر نمی گردد اما وقتی او را تحویل بگیرید او را جذب این راه کرده اید. 

برنامه هیات او اول با سه، چهار نفر شروع شد اما بعد رسیده بود به سیصد، چهارصد جوان عاشق اهل بیت(ع) که همه اینها نتیجه تواضع، فروتنی و اخلاص سید بود.


پ.ن  1 : حالا بعد اینکه دو تا خاطره رو خوندید بگید خب چه ربطی داشت که نوشته شهید شماره 10 ، زندگی سید مجتبی شگفت انگیز که نمیشه گفت ولی خب حتما یه اسراری داشت که تاریخ زندگیش اینطوری ثبت شده .


تولد : 1345/10/11 • جانبازی : 1364/10/11 • ازدواج : 1370/10/7 • تولد تنها دخترش : 1371/10/9 • شهادت ( بعلت شیمیایی بودن) : 1375/10/11  •  محل تولد و شهادت : شهر ساری 

پ.ن 2 : همونطور که خوندید سید مجتبی مداح اهل بیت (ع) بود و هیچ پولی در قبال صدا و حنجره ای که خرج ائمه می کرد دریافت نمی کرده و چه خوب می شد سید مجتبی ها تکرار می شد و نفس حقشان روی تک تکمان تاثیر می گذاشت.

پ.ن 3: امروز نوزدهمین سالگردشه . اگه تونستید برا شادی روحش صلوات هدیه کنید . مطمئنم که جواب محبتاتون رو میده 

پ.ن 4: اون لوگوی (مخلصین ) که زدیم تو عکس مال کانال شهداییمونه که تو تلگرام فعالیت می کنیم . مخلصین تو قرآن یعنی همون شهدا

نظرات  (۱۰)

بله در قران هم به موضوع خوش خلقی پیامبر صلی الله علیه و آله اشاره شده استآل‏عمران : 159 فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلین‏
خوب بود در متن این آیه را می گنجاندید
قصد جسارت نبودا
پاسخ:
نه بابا 
این چه حرفیه
  • محمدرضا گلزاری
  • سلام
    ممنون می شم اگر از وبلاگم بازدید کنید و نظر بدهید
    مطلبتون فوق العاده عالی بود
  • سرباز جامانده
  • جالب بود.چقدر جای اینجور افراد تو جامعه خالیه
    پاسخ:
    بله متاسفانه :(
    خیلی سخته شبیه شهداء بودن
    نه
    سختش نکن
    راحته
    کافیه بخوایی
    «شاهتره»
    ارتباط شهید به عدد 10 واقعا جالب بود.

    با این حساب عدد منم 5 میشه!

    تولد و ازدواج و تولد فرزند و ....!!
    پاسخ:
    ان شا الله :)
    و البته شهادت ان شاالله...
  • چشم به راهم ...
  • دم هرچی سید باحاله گرم...
    پاسخ:
    دم شهدا هم گرم 
    یاسر همت :
    عالی بود ...
    پاسخ:
    بله م.خ
    سلام بر شهید عزیز سید مجتبی علمدار.

    خاطره دختر مسیحی هم که سید علمدار را در خواب دید و مسلمان شد جالب است.

    انشاءاله با شهدای کربلا محشور شود.
    پاسخ:
    ان شا الله 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.