هـمیارمهدے

عجل الله تعالی فرجه الشریف

هـمیارمهدے

عجل الله تعالی فرجه الشریف

نجات غریق

کمیل | جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵ ق.ظ | ۲ نظر


پیامبر (ص) : یا امر به معروف و نهى از منکر مى کنید، یا عذاب خدا ، همه شما را فرا مى گیرد.

وسائل الشیعة : ج 11 ص 407 


هر وقت وارد آب های با عمق زیاد می شویم اولش یه حد و حدودی مشخص کردند و تابلوی شنا ممنوع زده اند که لااقل آگاهی داشته باشیم که هر چه جلوتر پیش بریم مرگ در کمین است

و بعد از تابلو یه مامور یا مسئولی گذاشته اند که اگر وارد منطقه خطر شدیم اخطار بده 

اما خب شنا کردن لذت های خاص خودشو داره که همه ی ما شاید حسش کردیم و مانند انسان های حریص دوست داریم هر چه در توان داریم اب ها رو طی کنیم اما امان از لحظه ای که مرگ هم در جایی که دست به هیچ جا بند نیست و به استقبالمان می آید . اگر شانس زنده موندن بود نجات غریق نجاتمان می دهد.


جامعه ی ما هم مانند همین ابهای عمیق هستش که اگه از حد و حدود خارج بشیم و به تذکرات و نوشته ها توجه نکنیم تباهی و نابودی بسراغمان خواهد آمد. شاید بگید خب این نوشته ها چیه؟ تذکرات چیه ؟ 

نوشته ها همون احکام و دستوراتی که برامون از طرف دین و خدا وضع شده و تذکرات هم  امر بمعروف و نهی از منکره و طبق همون نوشته ها داده میشه . وای به حال کسی که نه به نوشته و نه به تذکرات بی اعتنایی کنه . اونوقت است که مرگ به سراغش می آید .

البته مرگ اینجا به معنی افقی شدن نیست . یعنی قلبی که حرم الله بود تبدیل به حرم شیطان خواهد شد . قلب سیاه و روح مرده هیچ فرقی با یک انسان افقی شده ندارد.

پس اگر به نوشته و تذکرات بی اعتنایی شد نقش نجات غریق را بازی کنید و نزارید یک جوان به این راحتی بمیره و اونو به جامعه برگردونید.


پ.ن : تو خیابون که آدم قدم میزنه میتونه ببینه خیلیا غرق شدند ( ربا ، دروغ، تکبر ، بدحجابی ، کم فروشی ، تهمت ، غیبت ، تمسخر و...) شاید با یه تذکر طرف بدونه تو چه ابی شنا میکنه چه عواقبی براش داره 

  • کمیل

نظرات  (۲)

++بسیار عالی
  • مـاه بـانو :)
  • بسیار عالی :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.