هـمیارمهدے

عجل الله تعالی فرجه الشریف

هـمیارمهدے

عجل الله تعالی فرجه الشریف

برنامه ای برای تطمئن القلوب

کمیل | جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

ما شا الله این روزا همه گوشی ها هوشمند دارند ، از بچه 9 ساله تا پیرمرد 80 و همه ی ما هم به بهانه حضور در شبکه های اجتماعی و حال و احوال پرسی یا شاید سرگرم شدن رو به سوی گوشی های هوشمند آورده ایم.

کاری به ضرر و زیان یا مزایای شبکه های اجتماعی ندارم. اما میشه در کنار بازی ها و سرگرمی های داخل گوشی هایمان یه نرم افزار قرانی نصب کنیم و آخر شب یا اول صبح حداقل چند آیه یا حداکثر چند صفحه یا جزی قرآن رو بخونیم. بستگی به وقت و علاقه شما نسبت به قرآن داره.

خب بالاخره کلام وحی خدا آنقدر جذاب و دل نشین است که هیچ بازی یا سرگرم کننده ای نمی تواند جای اون رو بگیره . تا جایی که در مشکلات به طرف خدا و کتابش یا اولیایش میریم . حداقل در خوشی ها و آرامی ها هم به طرف کتابش بریم.


با این که کارای بنده از روی ریاست ولی شما این را به حساب بی ریایی بزارید و مخفیانه بین خودتون و خدا یه قرار بندید و مطابق با وقتتون قرآن رو از امشب بخونید.

اولش باید نرم افزار " حبل المتین " رو دانلود کنید و طبق تصویر فوق از مرحله 1 تا 8 دنبال کنید که ما بطور خلاصه وار هر مراحل توضیح میدیم :

1-انتخاب آیکون نرم افزار " حبل المتین " حتی الامکان اونو در میان نرم افزار ها و بازی ها جذابتون قرار بدید تا اونو هم جز سرگرم کننده ترین و آرام بخش ترین نرم افزارهای خودتون بدونید

2- گزینه " ختم قران" رو انتخاب کنید.

3- میریم عبارتی که نوشته " تعریف ختم شخصی " اونو انتخاب می کنیم و میریم مرحله چهارم

4-در اونجا از اعداد 1 تا 5 شماره گذاری کرده یعنی 5 تا مرحله رو طی می کنید تا برنامه ختم ایجاد بشه ، بعد از اون اعداد نوشته :" نام ختم " هر چی دلتون خواست بزارید . بنده قبلا ساختم و اسمشو گذاشتم شهید ابراهیم هادی چون عشق و علاقه خاصی نسبت به اون شهید دارم و ثواب این ختم رو اول به این شهید و سایر شهدا تقدیم می کنم. بعدش نوشته : "شروع برنامه از " و جلوش یه تاریخ نوشته که تاریخ از همون روزی اغاز میشه که دارید برنامه ختم رو درست می کنید. فرقی نمیکنه از هر تاریخی که دلتون خواست  وقتتون آزاد میشه شروع کنید.

5- در مرحله پنجم نوشته : " ختم بر اساس " یعنی هر طور دلتون می خواد که هر روز به چه صورت قران بخونید اونایی که واقعا تنبلن گزینه " آیه " رو انتخاب کنند و اونایی که واقعا ازشون باید التماس دعا خواست گزینه " جزء" رو انتخاب کنند.

6-در این قسمت از شما تعداد صفحه یا جلساتی که می خواهید قران رو ختم کنید از شما می پرسد. بنده  برنامه ریزی با محدودیت تعداد صفحه عثمان طه 2 صفحه در روز را انتخاب کردم 

7- در این مرحله شما مطابق با وقتتون انتخاب می کنید که روزانه ، یک روز درمیان یا  هفتگی  بخونید

8- در مرحله 8 که یادمون رفته عکسشو بزاریم که واقعا معذرت میخوام ، از شما ساعتی رو که وقتتون آزاده و می تونید ختم قرآن رو انجام بدید رو می پرسه و در همون ساعت برای شما به صورت یادداشت به شما یادآوری می کنه .

9- ختم قرآن را در همان زمانی که دوست داشتید برای شما یاددآوری کنه رو مشاهده می کنید.


شما اگر باز مثل بنده تنبل بودید و طبق برنامه پیش نرفتید ، تا هر جا که توانتون بود قرائت قران رو ادامه بدید ، موقع خروج از برنامه تا آیه ای  که خوندید رو برنامه یادداشت میکنه تا روز بعد از همون آیه ادامه بدید .



امیداور که وسیله ای بوده باشم تا از انس با قرآن و لذت های بدون وصفش کمال استفاده را برده باشید.

تشکر . یا علی  


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.